ponedeljek, 15. julij 2013

O Grških zastonj privezih in sidranjih

Nedelja 14. julij (Meganision)

Ostaneva na sidrišču, kej imava resnično mir in samoto, kolikor si jo lahko privoščiš sredi turistične sezone. Dopoldan se peš sprehodiva v sosednji Vathy, kjer je luka Vathy in vsa presenečena ugotavljava, da gre za večje naselje, kot sva si predstavljala.

Info:
Meganisi – Vathy
V enem odd krakov je celo manjša marina, sicer pa veliko mest za priveze na pomolih, kjer je tudi elektrika in voda, tu so trgovine za oskrbo, teverne tako ali tako, bufiči z WI FI; skratka prava vasica, ki je tudi sicer naseljena.

Malo si ogledujeva vasico, predvsem pa koristiva hladno senčko s hladno pijačo. Do sem sva se skoraj skuhala od vročine, nazaj grede se bova dokončno. Kupiva še neke klobasice, kot dodatek k večerji….žal nama je, da nisva kupila še kruh, tako bi lahko malicala kar na poti nazaj do sidrišča, saj so klobase vmes že dobro pogrete..

Kako je torej s temi zastonj privezi v Grčiji. Ko imamo dokončno oprave možgane o tem iz sosednje Hrvaške, kamor, da ne bo pomote greva še vedno rada, kljub dvem zaporednim potovanjem v grške vode, smo tu sprva čisto zmedeni. Nikjer, nam vsem tako ljubih inkasantov.... V preteklih dneh sem nekje zagledal tablo (glej spodnji foto), sem se nasmehnil in rekel: »to pove vse!«.

Grška logika je torej: »Pridite, pri nas se boste našli privez….in vse ostalo….« Na misel jim ne pade, da bi bil »privez k obali« storitev, ki bi jo zaračunavali (izjema je seveda, v kolikor se priklopiš kje na elektriko). Za njih je uspeh, da si prišel, ker če si prišel, se boš gotovo oskrbel s čim v eni od številnih trgovinic, ki so po navadi povsod, zelo verjetno pa boš šel kasneje tudi v kakšno taverno in kaj pojedel. In pojesti se da preproste jedi, ki so dobre in okusne. Pravzaprav večkrat vidiš, da se nudi ta preprosta grška hrana, kot pa da bi ponujali v hladilnih vitrinah neke mega zubatce ipd, vse že čisti uvito od spoštljive starosti…
Na priveze pripeljejo seveda tudi nafto. Skratka logika je tu drugačna: pridi, veseli smo da si tu in nam boš dal priložnost da bomo prodali tisto, kar imamo, kar znamo, za kar se trudimo…

Zgodba na Hrvaškem je žal drugačna….Primer: Prideš sredi zime v Fažano, jasno da si že nekaj dni edina barka in si rečeš: »Kako lepo je pristati tu v Fažani, obsijani v zimskem soncu….uuuu kako bo pasalo eno pivce….« Že naslednji hip prileti »tip s torbico in blokcem« in ti odere kožo….Jasno, da v tebi povzroči revolt, »Idite v ku….(pa oprostite izrazu, ki smo ga vsi razumeli)«, rečeš in odpreš svojo piksno »ta zelenega«!!!

Toliko o tem!

4 komentarji:

1. Hej morjeplovca! Prav privoščimo, da se imata tako lepo! In uživajta še teh nekaj dni! Mi smo prvi del zaključili....in zrak v Nm je tako težak :)!
    Marinci z avatarčki

Odgovori
    1. Hej hej "Marina"; lepe pozdrave tud vam. Kako dalač je že od Saharunčka...kako daleč stran sva midva. Hvala še enkrat za "višnje u šnopc"...ma so pasale tam sredi Jadrana v temni noči, osvetljeni z bliski....
      Lepo vas podzdravljata Greekgor & Xenia!

(Op.: Morje ni nikoli zakjučeno...)

Izbriši
  2. Si cist not padu v blog :) Zakon! Je zanimivo za brat. Sploh ko imam priloznost ves cas iz prve roke primerjat s hrvasko. Ce si ze pri placevanju... Aktualna iz Korcule, sredi dopoldneva: "Dobar dan, se mogu vezat tek toliko da idemo na kavu, u market i pekaru?" Mariner: "Moze, ali se naplacuje dnevni vez!" Hm... dobro... "A koliko je to?" Mariner: "Pola cijene nocenja." Sej ne ves kaj bi mu rekel...
    Dobro morje se naprej in naj vama cas v grciji tece po kapljicah!
    LP, Nejc

Odgovori
    1. Dragi sine; lej....mi "ta star'"...k' smo z internetom gor zrasli...ne samo da blog obvladamo....mi se zdej ne vprašamo več "kako smo se imel'", ampak če smo signal imel'...ha ha ha; toliko o "ta star'mu in blogu..."
      -------------------------------------------------------------------------------
      O ostalem pa; hvala za zrcalni prispevek iz CRO, kjer sice večinoma smo...Morda bi moral z zgornjemu prispevku vplesti še lastno izkušnjo, ki je:

...."prišla sva zvečer v Poros. Vedela sva da sva prepozna, da bi še lahko rezervirala Rent a car...Šel sem v samopostrežbo, ki je še delala in vprašal kakšne so možosti v tem kraju za najem avta....
      Ženska je vzela telefon poklicala nekam in se namesto mene dogovorila za jutrišnji najem....Porabila je kar nekaj časa za vse to. Na koncu sem jo vpšal kako se ji lahko oddolžim. Zamahnila je z roko in rekla: "Nič..morda drugič pridete k meni kupiti kruh...".

Pred odhodom iz Porosa sva seveda šla to trgovino in kupila kruh in še marsikaj. Ni bilo najine prodajalke. Fant na blagajni je po tem, ko sva plačala vse nabavljeno vprašal, če sva iz barke. "Da!" sva vsa presenečena odgovorila. "Zakaj?" No potem vam dam še list z 7 devno "pomorsko napovedjo"....