četrtek, 27. junij 2013

Komiža



Prespim dobršen del dopoldneva. Prvo opravilo, ko se zbudim je »čekiranje« vremena. Berem:

UPOZORENJE
….Na otvorenom moru srednjeg i južnog Jadrana poslijepodne ponegdje udari NW vjetra oko 35 čvorova. Na južnom Jadranu i otvorenom moru ponegdje mogućnost za neverin…
Na misel mi ne pade da bi izplul v tako situacijo. Že dolgo mi je jasno, da 20 vozlov in več  zunaj na odprtem pomeni nekaj drugega kot v priobalnem pasu….

Lenobno poležavava v kokpitu. Kako paše. Čas je za vse »pomembne rituale«…kavica…branje, pisanje, predvsem pa….kaj je lepšega kot sedeti v kokpitu v senčki, »uz bevandu«, barka pleše sem ter tja…pred tabo je kulisa Komiže….ne rabiš niti glave obračati in samo opazuješ svet, ki se vrti okoli tebe. To je menda edina situacija na svetu, v kateri zdržim nekaj minut pri miru…Sam sicer trdim, da bi tako lahko sedel pri miru v neskončnost, Ksenija pa pripomni, da več kot 3 minute ni šans, ha ha….



Te skromne, ozke in visoke Komiške hišice in ljudje, prikovani na Otok. Prebrati je treba knjigo Senka Karuze »Kamera obscura«, v kateri opisuje problematiko življenja na otoku, ki je za njih malo manj romantično, kot si mi predstavljamo.
Ko pomislim na Komiške ljudi, mi pride na misel še na doživetje. Nekaj let nazaj sem ob »Jabuki«, otoku daleč stran od obale, ves začuden opazoval ribiške barke in ribiče vprašal: »Kaj to daleč vi lovite…???« in so mi ponosno odgovorili. »Da, da…to samo mi, Komiški ribari. Vsi ostali love izpred kuče…«




Tako, gremo nazaj v akcijo. Ko to pišem (22:40), sva privezana na carinskem pomolu in čakava policaje. S kapetanijo sem opravil že popoldan. Na vprašanje, kakšen so moje (regularne obveznosti) ob prihodu nazaj, ko bodo že Evropejci, mi je brez sramu mirno odgovoril….«E, to još nitko ne zna…."Za crkent!" Tri dni pred vstopom EU oni pa še niso dobili navodila, kaj bi z nami…Bravo!

………………………….

Ob cca 2:00 načrtujeva odhod proti Palagruži in naprej do Viesta. Preko Jadrana v Italijo torej. Nekaj časa ne bo javljanja, ker bom brez internetnega signala. Nič panike torej.

Se slišimo torej iz druge strani Jadrana!

Ni komentarjev:

Objavite komentar